Biuletyn Informacyjny Kierownika Apteki 60/2016

BIKA_60.jpg

Skuteczne negocjacje, czyli jak rozmawiać z dostawcami leków

Umiejętność negocjowania jest niezbędna przy prowadzeniu apteki, przydatna chociażby w kontaktach z dostawcami leków. Bez niej nie uda się wytargować korzystnych warunków. Jednak sama znajomość technik negocjacyjnych nie wystarczy, trzeba też mieć świadomość, jakie pułapki czekają na nas podczas negocjacji z dystrybutorami. Rabat od razu na fakturze, połowa na fakturze i połowa po miesiącu płatna od obrotu czy retro? Kiedy termin płatności może niekorzystnie wpłynąć na limit kredytowy u dystrybutora? Jak zwiększyć siłę negocjacyjną swojej apteki, żeby zyskać korzystny opust? O tym w swoim artykule „Skuteczne negocjacje w aptece, czyli jak rozmawiać z dostawcami leków” pisze Tomasz Barałkiewicz.

Program 75+ funkcjonuje prawie trzy miesiące, ale wciąż wiele pytań wymaga odpowiedzi. Kiedy można wydać lek z pełną refundacją mimo wadliwie wystawionej recepty, a kiedy trzeba odesłać pacjenta do lekarza? Co w przypadku, kiedy recepta z kodem „S” dotyczy leku, którego nie ma na liście leków refundowanych w ramach programu? Wątpliwości te wyjaśnia Beata Zalewska w tekście „Zasady wystawiania recept dla pacjentów 75+”.

Prawo farmaceutyczne zabrania reklamowania aptek i ich działalności, zezwala jedynie na informowanie o lokalizacji i godzinach pracy placówki. Jednak granica między reklamą a informacją nie zawsze jest wyraźna. Próbuje ją znaleźć Monika Kwiatkowska w artykule „Co jest reklamą, a co informacją, czyli o promowaniu aptek”.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Archiwum