Pacjenci są priorytetem

bika_64_rozmowa.jpg

Rozmowa z Joanną Żarnowską, farmaceutką i właścicielką trzech aptek we Włocławku o wyzwaniach, z którymi musi się obecnie mierzyć kierownik apteki,a także o tym, jak budować przewagę konkurencyjną na współczesnym rynku aptecznym.

Jaką rolę powinien pełnić kierownik apteki w systemie, w którym obecnie funkcjonują apteki?

Kierownik apteki pełni bardzo odpowiedzialną i wymagającą funkcję, szczególnie w czasach silnej konkurencji rynkowej. Niezależnie od sytuacji panującej w naszej branży kierownik apteki, ale także każdy inny farmaceuta, powinien pamiętać, że istotą naszej działalności jest pomoc drugiemu człowiekowi. Idealnie więc byłoby, gdyby prowadził aptekę w taki sposób, aby pacjenci kojarzyli to miejsce z fachową obsługą, a cenę postrzegali jako czynnik drugorzędny. Niestety, silna konkurencja na naszym rynku sprawia, że niektóre apteki zmieniają hierarchię priorytetów i podejmują działania skupione przede wszystkim na oferowaniu jak najniższej ceny, a nie najwyżej jakości obsługi. Tymczasem pacjenci przychodzą do nas, oczekując wyjaśnień zaleceń lekarza, uświadomienia powagi sytuacji, w jakiej się znajdują, a czasem po prostu liczą na dobre słowo i uśmiech, i na tym przede wszystkim powinniśmy się skupić.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum