Z praktyki apteki

BIKA_65_46.jpg

Jeśli nie kredyt, to co?

Obecnie na rynku można znaleźć całą gamę produktów ułatwiających rozwój i bieżące finansowanie działalności niemal każdego przedsiębiorstwa – od małego start-upu po firmę z długą historią. Właściciel rozwijającej się apteki również może skorzystać ze wsparcia finansowego: kredytu inwestycyjnego lub obrotowego, pożyczki, leasingu, a także pomocy ze strony inkubatorów przedsiębiorczości, akceleratorów biznesu czy funduszy unijnych.

BIKA_65_41.jpg

7 najczęstszych błędów sprzedaży impulsowej w aptece

Sprzedaż impulsowa rozwijana jest w większości aptek od dłuższego czasu. Początkowo sceptyczni właściciele i kierownicy od kilkunastu lat odnajdują w tej metodzie dodatkowe narzędzie zwiększania rentowności swojego biznesu. To zrozumiałe, gdyż – jak pokazują analizy rynkowe – w przypadku dobrze wdrożonej strefy impulsowej gra toczy się o 30% dodatkowej sprzedaży1.

BIKA_65_37.jpg

Rola aptek w realizacji programów zdrowotnych

Od początku transformacji ustrojowej rynek apteczny w Polsce niewiele się zmienił. Oprócz dużego wzrostu liczby aptek rola farmaceuty została zdegradowana do sprzedawcy leków i urzędnika weryfikującego prawidłowość wypełnienia recepty. Liczy się sprzedaż jak największej liczby preparatów, natomiast zdrowie pacjenta to sprawa wtórna. Celem artykułu jest zainspirowanie farmaceutów do wykorzystania swojej wiedzy we wdrażaniu programów zdrowotnych w aptekach, w których pracują.

bika_64_tajemniczy pacjent.jpg

Tajemniczy pacjent w aptece

Jedną z najważniejszych płaszczyzn zarządzania zespołem pracowników jest ocena pracy. Ocenianie to długotrwały proces ukazujący zachowanie pracowników w określonych sytuacjach, a także ich stosunek do stawianych przed nimi zadań, przełożonych, firmy i współpracowników. W jaki sposób dokonać oceny pracy pracowników, aby była ona obiektywna i rzetelna?

BIKA_61_45.jpg

Elewacja i okno wystawowe – wizytówka apteki

Elewacja oraz okno wystawowe to kluczowe elementy każdego obiektu handlowego, które powinny przyciągać wzrok, zwracać uwagę, informować o tym, co dana placówka oferuje i jakie sprawy można w niej załatwić. W tym zakresie apteka niczym nie różni się od innych miejsc – jej właścicielowi również powinno zależeć na tym, żeby pacjenci zauważyli obiekt i chwilę pomyśleli o swoich potrzebach zdrowotnych.

BIKA_60_29.jpg

„Boli mnie głowa i nie mogę spać” - profesjonalne doradztwo w aptece

Pacjenci zgłaszają się do apteki z różnymi dolegliwościami. Celem artykułu jest usystematyzowanie wiedzy i próba odpowiedzi na pytanie, jak zachować się w obliczu standardowych przypadków, z którymi zwracają się do nas pacjenci, a także, w jaki sposób z nimi rozmawiać, żeby nasza porada była skuteczna i aby do nas wracali.

Archiwum