Z praktyki apteki

BIKA_66_37.jpg

Wsparcie sprzedaży w aptece: dobre praktyki

Dobrze działająca, rentowna apteka to system naczyń połączonych: z jednej strony asortyment i polityka zakupowa, z drugiej – wartość, którą wnosi profesjonalny zespół. Efekt końcowy zależy od sposobu połączenia elementów tego systemu i zastosowanych metod wsparcia sprzedaży. Wybór jest ogromny, warto go jednak zrównoważyć, sięgając po rozwiązania z obydwu obszarów – zarówno technicznego, jak i opartego na kompetencjach personelu.

BIKA_65_46.jpg

Jeśli nie kredyt, to co?

Obecnie na rynku można znaleźć całą gamę produktów ułatwiających rozwój i bieżące finansowanie działalności niemal każdego przedsiębiorstwa – od małego start-upu po firmę z długą historią. Właściciel rozwijającej się apteki również może skorzystać ze wsparcia finansowego: kredytu inwestycyjnego lub obrotowego, pożyczki, leasingu, a także pomocy ze strony inkubatorów przedsiębiorczości, akceleratorów biznesu czy funduszy unijnych.

BIKA_65_41.jpg

7 najczęstszych błędów sprzedaży impulsowej w aptece

Sprzedaż impulsowa rozwijana jest w większości aptek od dłuższego czasu. Początkowo sceptyczni właściciele i kierownicy od kilkunastu lat odnajdują w tej metodzie dodatkowe narzędzie zwiększania rentowności swojego biznesu. To zrozumiałe, gdyż – jak pokazują analizy rynkowe – w przypadku dobrze wdrożonej strefy impulsowej gra toczy się o 30% dodatkowej sprzedaży1.

BIKA_65_37.jpg

Rola aptek w realizacji programów zdrowotnych

Od początku transformacji ustrojowej rynek apteczny w Polsce niewiele się zmienił. Oprócz dużego wzrostu liczby aptek rola farmaceuty została zdegradowana do sprzedawcy leków i urzędnika weryfikującego prawidłowość wypełnienia recepty. Liczy się sprzedaż jak największej liczby preparatów, natomiast zdrowie pacjenta to sprawa wtórna. Celem artykułu jest zainspirowanie farmaceutów do wykorzystania swojej wiedzy we wdrażaniu programów zdrowotnych w aptekach, w których pracują.

bika_64_tajemniczy pacjent.jpg

Tajemniczy pacjent w aptece

Jedną z najważniejszych płaszczyzn zarządzania zespołem pracowników jest ocena pracy. Ocenianie to długotrwały proces ukazujący zachowanie pracowników w określonych sytuacjach, a także ich stosunek do stawianych przed nimi zadań, przełożonych, firmy i współpracowników. W jaki sposób dokonać oceny pracy pracowników, aby była ona obiektywna i rzetelna?

Archiwum