Merchandising w aptece

bika_64_merchandising.jpg

Ekspozycja produktów na półkach to temat, o którym napisano już wiele. Większość zasad merchandisingu jest dość dobrze znana właścicielom i personelowi aptek, choć nie wszyscy się do nich stosują. Niniejszy artykuł stanowi zbiór pomysłów ekspozycyjnych, które dobrze wpływają na komunikację z pacjentem i wzrost sprzedaży.

Najlepsze miejsca na ekspozycję asortymentu znajdują się na wysokości wzroku i obok pracującego farmaceuty. Produkty należy ustawiać kategoriami zgodnie z potrzebami pacjentów oraz w dużych, widocznych plamach o szerokości minimum połowy półki. Ekspozycja samoobsługowa zapewnia wielokrotne zwiększenie sprzedaży w stosunku do zamkniętych gablot lub niedostępnych regałów. Te kluczowe zasady wdrażane są już w większości aptek w Polsce. W praktyce jednak napotykam na liczne drobne, ale istotne wyzwania w eksponowaniu produktów, dlatego warto zapoznać się z poniższymi wskazówkami.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum