Kierownik apteki musi łączyć wiedzę z zakresu farmacji, przepisów prawnych oraz zarządzania. Które kompetencje menedżerskie szczególnie wpływają na efektywność zespołów aptecznych?

W wielu przypadkach kierownicze stanowisko zajmuje osoba, która wyróżnia się kompetencjami specjalistycznymi. W praktyce często okazuje się jednak, że to za mało, aby poprowadzić zespół do sukcesu. Od menedżera oczekuje się jednocześnie uniwersalnych umiejętności, odgrywania złożonych ról oraz nieprzeciętnych predyspozycji.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Farmaceuta – konsultant, sprzedawca, a może doradca?

BIKA_77_59.jpg

Jako farmaceuci możemy zadawać sobie pytanie, kim jesteśmy, wykonując swój zawód i pracując za pierwszym stołem w aptece. Czy może konsultantami lub sprzedawcami, czy też doradcami? Każda z tych opcji wiąże się z przyjęciem przez farmaceutę postawy wobec pacjenta i procesu zakupowego, które będą mieć wpływ na finalne zyski apteki. Jaka jest więc siła naszych rekomendacji i jak wpływa ona na sprzedaż w aptece?

Czytaj więcej

8 blogów farmaceutycznych, które warto śledzić

bika_76_75.jpg

Blogowanie stało się niezwykle popularne. Najczęściej w Internecie można spotkać blogi modowe, kulinarne, podróżnicze. Są również strony tego typu tworzone przez farmaceutów dla farmaceutów. Które z nich warto śledzić, aby być na bieżąco z nowościami z rynku aptecznego? Gdzie znajdziemy analizę najnowszych zmian w prawie farmaceutycznym? Przedstawiam subiektywne zestawienie ośmiu blogów, które warto obserwować.

Czytaj więcej

Podwyżka motywuje na krótko

BIKA_76_9.jpg

Każdy farmaceuta, obejmując stanowisko kierownika apteki, ma pewne wyobrażenie o tym, jakim menedżerem chciałby być dla swojego zespołu. Odnalezienie się w nowej roli nie jest jednak proste, bo przecież nikt nas nie uczy zarządzania grupą ludzi. Jakich błędów w obszarze zarządzania zespołem unikać? W jaki sposób przekazywać trudne decyzje? Jak budować swój autorytet w gronie niedawnych kolegów? I co to znaczy być dobrym szefem? Zapytaliśmy o to Luizę Stroińską, trenerkę biznesu, która od wielu lat szkoli kierowników aptek z umiejętności menedżerskich.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama