Biuletyn Informacyjny Kierownika Apteki 67/2018

BIKA_67.jpg

Analiza asortymentu w aptece

Regularna analiza asortymentu jest istotna z kilku powodów. Po pierwsze, optymalizujemy zapasy, dzięki czemu możemy wyeliminować z oferty preparaty, które nie rotują lub rotują słabo. Po drugie, dostosowujemy asortyment do potrzeb swoich pacjentów – problem z dostępnością lub konieczność oczekiwania na dany lek z pewnością niekorzystnie odbije się na ocenie placówki. Po trzecie, decyzje dotyczące zaopatrzenia mają racjonalne uzasadnienie, co wpływa korzystanie na rentowność apteki. To jednak nie wszystko! Jakie czynniki wziąć pod uwagę, optymalizując asortyment? Czy na półkach powinny się znajdować wszystkie leki z danej grupy, czy też należy postawić na wybrane preparaty? Czy każdą wprowadzać do oferty? To pytania, na które w artykule „Analiza asortymentu w aptece” odpowiada Dorota Rachelska.

Za rok wejdą w życie nowe przepisy dotyczące zabezpieczenia produktów leczniczych oraz ich weryfikacji przez podmioty uczestniczące w obrocie lekami. Jak te zmiany wpłyną na funkcjonowanie aptek? W jaki sposób przygotować się do ich wdrożenia? O tym przeczytają Państwo w tekście „Dyrektywa fałszywkowa z perspektywy apteki” Rafała Lorenta.

Apteka to nie sklep, ale sprzedaż również tu ma istotne znaczenie, dlatego jest często głównym kryterium w systemach motywowania pracowników aptek. System motywacyjny powinien jednak uwzględniać także interes pacjenta. Jak połączyć te dwa – wydawałoby się sprzeczne – warunki? Co jeszcze wziąć pod uwagę? Jakie czynniki poza pieniędzmi motywują ludzi? Polecam artykuł „System motywacyjny w aptece” Tomasza Barałkiewicza.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Materiały dla pacjentów

Pytania czytelników

Przy okienku

Archiwum