Biuletyn Informacyjny Kierownika Apteki 69/2018

BIKA_69.jpg

Co z tą reklamą?

W innych branżach reklama pomaga przedsiębiorcy trafić do klienta, pokazać korzyści płynące z zakupu produktu lub usługi. Właściciele aptek w zasadzie nie mają możliwości dotrzeć do pacjenta i zachęcić do dokonania zakupów w swojej placówce. Z orzecznictwa WIF wynika, że nawet szyld i nazwa mogą zostać uznane za formę reklamy, a ta – jak wiadomo – w przypadku aptek jest zabroniona. Oczywiste jest, że specyfika aptek wymaga, aby kwestia ich promowania się była w jakiś sposób uregulowana, czy jednak obecne regulacje nie idą za daleko i nie dają zbyt dużego pola do interpretacji? W bieżącym numerze Kamil Rzeczkowski analizuje orzecznictwo WIF i sądów administracyjnych pod tym kątem – z tej analizy płyną ciekawe wnioski.

1 stycznia 2020 r. e-recepty zajmą miejsce recept drukowanych. Ta zmiana to wyzwanie nie tylko dla lekarzy, ale również dla aptek. Wymaga odpowiedniej infrastruktury technicznej, przede wszystkim odpowiedniej jakości łącza internetowego. Trzeba też zadbać o zabezpieczenie danych (RODO!). Magdalena Świąder i Szymon Studziński wskazują, na co jeszcze należy zwrócić uwagę, przygotowując się do wdrożenia zmian.

Jednym z obowiązków kierownika apteki jest nadzór nad procesem realizacji recept na leki recepturowe – od przyjęcia recepty aż do wykonania i wydania leku pacjentowi. Przepisy jednak nie precyzują, jak ten nadzór powinien wyglądać. Małgorzata Zięba, doświadczony kierownik apteki, w artykule „Nadzór nad recepturą” wskazuje dobre praktyki w tym zakresie.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Przy okienku

Archiwum