Na łamach Biuletynu często poruszamy temat zakazu reklamowania się aptek – wciąż budzi on sporo wątpliwości, a pojawiające się raz po raz informacje o toczących się w tej sprawie postępowaniach pokazują, że kwestia nie jest tak jednoznaczna, jak się wydaje. Istnieje jednak forma promocji, z której apteki mogą z powodzeniem korzystać i jest nią content marketing. Polega on na regularnym tworzeniu i dystrybucji interesujących treści, które przyciągają odbiorcę, odpowiadają na pytania i nurtujące go wątpliwości, a w efekcie przekonują do działania. Apteka ma tu do dyspozycji kilka form przekazu: artykuły eksperckie, infografiki, wideo czy newsletter.
To właśnie content marketingowi poświęciliśmy temat numeru bieżącego wydania. Piszemy w nim o tym, jak tworzyć interesujące treści poradnikowe i eksperckie, jak nie przekraczać cienkiej linii i ustrzec się przed zarzutami o prowadzenie zakazanych działań promocyjnych, a także przyglądamy się aptekom, które z powodzeniem wykorzystują tę formę promocji.
W numerze dokonujemy także autopsji rynku aptecznego w Polsce, przyglądamy się kwestii nocnych dyżurów, a także pomysłowi szczepień w aptekach. Ponadto piszemy o imporcie docelowym produktów leczniczych, realizacji recept dla obcokrajowców i osób uprawnionych, a także o nowych wytycznych w terapii nadciśnienia tętniczego.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowaneW tym roku, wyjątkowo, spotkanie odbędzie się w formule 100% online w dniach 4-5 listopada. Mottem przewodnim tegorocznej edycji jest Adapt your business to unstable conditions. Be agile. Be prepared. Be winning. Rzeczywiście proponowane obszary tematyczne, bazujące na pogłębionych wywiadach prowadzonych przez nas od początku tego roku z całym sektorem, w dużej mierze dotyczą starcia dwóch strategii:...
Choć korzystanie z systemu jest obowiązkowe, niesie ono za sobą szereg korzyści – nie tylko dla pacjenta, lecz również właścicieli aptek i farmaceutów. Jak efektywnie wykorzystywać gromadzone przez niego dane w codziennej pracy? Krajowa Organizacja Weryfikacji Autentyczności Leków (KOWAL) radzi, w jaki sposób wykorzystać system PLMVS do zarządzania w aptece.
Obecnie cały świat oczekuje na szczepionkę przeciw COVID-19. Testy kliniczne nadal trwają, a gotowa szczepionka powinna być dostępna dla pacjentów na początku 2021 roku. Prawdopodobnie szczepionka przeciw COVID-19, jak większość innych nowych szczepionek, będzie dostępna w fiolkach, które zawierają proszek do przygotowania jednocześnie od kilku do kilkunastu dawek. Przed podaniem trzeba będzie go rozpuścić,...
Radcy prawni i notariusze oraz branże alkoholowa, tytoniowa i farmaceutyczna to zawody i sektory, które nie mogą bezpośrednio promować swoich usług. Mówi się, że jeśli czegoś nie można znaleźć w wyszukiwarce Google, to nie istnieje. Co zatem zrobić, jeżeli prowadzimy biznes w jednej z wykluczających możliwość reklamy dziedzin? Jak wykorzystać content marketing do wzmocnienia wizerunku marki? W jaki...
Polski rynek aptek wciąż czeka na opiekę farmaceutyczną z prawdziwego zdarzenia. Wraz z rozwojem epidemii COVID-19 i dalszymi pracami nad długo wyczekiwaną ustawą o zawodzie farmaceuty, coraz częściej pojawiają się głosy o rozszerzeniu usług farmaceutycznych o szczepienia. W ten sposób pomysłodawcy projektu chcą z jednej strony zwiększyć stopień wyszczepialności Polaków, z drugiej lepiej wykorzystywać...
W 2019 r. w Polsce zamknięto łącznie 1018 aptek i punktów aptecznych. W większości były to placówki indywidualne, prowadzone przez farmaceutów i techników farmaceutycznych. Do głównych przyczyn ich likwidacji z pewnością należy zaliczyć rosnące koszty związane z prowadzeniem placówki, a także spadek marż na leki refundowane przy ciągłym wzroście ich sprzedaży.
Przepisy zawarte w ust. 1 i ust. 2 art. 94 ustawy Prawo farmaceutyczne regulują kwestie sprawowania przez apteki obowiązku pełnienia dyżurów. Zgodnie z tym zapisem rozkład pracy aptek na danym terenie określa w drodze uchwały właściwa rada powiatu po zasięgnięciu opinii prezydentów miast, burmistrzów czy wójtów, a także samorządu aptekarskiego. Istotne jest to, że rozkład pracy aptek powinien zostać...
Znana od lat i szeroko wykorzystywana w przemyśle siarka jest pierwiastkiem, który ma także szereg właściwości leczniczych. Stąd bierze się jej wieloletnie zastosowanie w medycynie oraz farmacji jako składnik leków recepturowych.
Na przestrzeni ostatnich dekad produkcja leków zmieniła się nie do poznania. To, co kiedyś wymagało obecności człowieka, dziś bardzo często nadzorowane jest przez systemy. W dobie cyfryzacji nasze zaufanie do rozwiązań informatycznych rośnie, jednak czy możemy tak bezkrytycznie oddać sterowanie procesami farmaceutycznymi w ręce automatyki? Przecież systemy komputerowe tworzone są przez ludzi i mogą...
Natural cosmetics are the modern trend in the field of beauty and fashion. Lots of consumers are looking for the eco-friendly and organic cosmetics in pharmacies and drugstores to be sure all the products provided there have been carefully and honestly labelled as “natural”. But what does it really mean? The key is to read the ingredients.
Dotętnicza chemoembolizacja wątroby (transarterial chemoebolization, TACE) jest jednym ze sposobów paliatywnej terapii pierwotnych oraz wtórnych nowotworów tego narządu, które nie kwalifikują się do leczenia operacyjnego. Umożliwia zatrzymanie, a nawet cofniecie się procesu chorobowego, co wydłuża życie pacjentów oraz poprawia jego jakość. Rozwój tej metody terapeutycznej jest możliwy dzięki intensywnym...
Określenie „nebulizacja” wywodzi się z łaciny, w której nebula oznacza mgłę. Jednak wbrew tej translacji, nie wypada farmaceucie mieć o niej mgliste pojęcie.
Według danych Narodowego Funduszu Zdrowia z 2018 r. liczba pacjentów z nadciśnieniem tętniczym wynosiła w Polsce aż 9,9 mln osób, czyli 31,5% populacji. Zapewne i bez tych liczb każdy farmaceuta praktyk odczuwa odsetek tych pacjentów, wydając w codziennej pracy zaordynowane leki hipotensyjne.
Prawo farmaceutyczne wymaga, aby produkty lecznicze były wprowadzane do obrotu dopiero po uzyskaniu pozwolenia na dopuszczenie do obrotu (art. 3 ust. 1 Prawa farmaceutycznego). Jednocześnie przepisy przewidują sytuacje, w których przedmiotem obrotu może być produkt leczniczy, który nie uzyskał pozwolenia na dopuszczenie do obrotu.
Realizacja recepty dla obcokrajowców nie różni się znacząco od realizacji recepty wystawionej dla obywatela Polski. Polega więc co do zasady na otaksowaniu jej oraz wydaniu przepisanych na niej produktów leczniczych.
Rozwój technologii i informacji wkracza coraz śmielej w nowe obszary naszego życia. Ewoluują zarówno formy przekazów, hasła, jak i sposoby prowadzenia kampanii reklamowych. Przedsiębiorcy detaliczni prześcigają się w walce o pacjenta, posługując się coraz bardziej wyszukanymi metodami promocji.
O tym, jak ważny jest odpoczynek i odpowiednia regeneracja, nikogo nie trzeba przekonywać.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.