Wiele wskazuje na to, że rok 2021 będzie czasem podsumowań, a najważniejsze z nich będą dotyczyły tego, jak poradziliśmy sobie z epidemią COVID-19, nie tylko w wymiarze osobistym, lecz także zawodowym. Podobnie jak w poprzednim roku, również w tym wiele biznesów ulegnie weryfikacji – część z nich upadnie, inne zmienią model biznesowy, a kolejne będą liczyć wcale niemałe zyski. Na pierwszy plan wysunie się rentowność, która nabierze szczególnego znaczenia w sytuacji dużej konkurencyjności na lokalnym rynku, a z taką sytuacją mamy często do czynienia w branży farmaceutycznej. W jaki sposób skutecznie zwiększać rentowność apteki? Odsyłam Państwa do lektury artykułu Macieja Chabowskiego.
W wydaniu 83. pisaliśmy o content marketingu w aptece. W tym numerze kontynuujemy ten temat i zdradzamy zasady tworzenia angażujących treści poradnikowych na apteczny blog. Radzimy, jak pisać dla realnych odbiorców i algorytmów Google’a, czyli w jaki sposób ustalić, o co pytają pacjenci i jakich treści szukają oraz dopasować słowa kluczowe, a więc frazy wpisywane przez nich w wyszukiwarkę. Wszystko po to, by zwiększyć ruch w witrynie.
W numerze piszemy także o wyrobach medycznych i środkach ochrony indywidualnej w dobie pandemii, pomysłach na sposoby finansowania opieki farmaceutycznej, rekonstytucji produktów leczniczych do podania pozajelitowego, a także o prowadzeniu reklamy wyrobów medycznych w oparciu o najnowsze przepisy prawa.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowaneOstatnie lata i zmiany, które wielokrotnie w znacznym stopniu diametralnie zmieniały liczne obszary funkcjonowania aptek i całego rynku farmaceutycznego, sprawiły, że efektywne zarządzanie apteką stanowi wielkie wyzwanie.
Produkty parenteralne, czyli pozajelitowe, stanowią jedną z jałowych postaci leku przeznaczoną do podania do organizmu poprzez wstrzyknięcie, infuzję lub implantację. Leki są podawane drogą pozajelitową, jeśli konieczne jest szybkie uzyskanie efektu farmakologicznego oraz w przypadku pacjenta nieprzytomnego albo niewspółpracującego. Ta droga umożliwia również podawanie leków niestabilnych w środowisku...
Temat finansowania opieki farmaceutycznej powraca od czasów, gdy po raz pierwszy zaplanowano, by wprowadzić ją do aptek. Nieuzgodnienie tej kwestii jest jedną z głównych przyczyn tego, że do tej pory nie mamy w Polsce opieki farmaceutycznej. Czy w końcu znajdzie się skuteczne rozwiązanie tego problemu, które zadowoli wszystkich zainteresowanych?
Content marketing to strategia polegająca na tworzeniu angażujących materiałów oraz ich późniejszej dystrybucji w różnych kanałach, aby spełnić określone cele i dotrzeć do wybranej grupy odbiorców.
Współczesne apteki są pięknie wyposażone, mają nowoczesne meble, coraz częściej futurystyczne i dobrze doświetlone izby ekspedycyjne, a na półkach kolorami mienią się opakowania farmaceutyków. Wszystko to ma wymiar nie tylko estetyczny, lecz także marketingowy. Nie od dziś wiadomo, że emocje wpływają na decyzje zakupowe.
Hydrosols are the aromatic waters coproduced during the steam distillation of essential oils. They are collected from plants, barks, seeds, stones, roots and flowers. In aromatherapy hydrosols are also called plant waters, flora waters, hydrolats and hydrolates.
Dietoterapia w onkologii jest jedną z najtrudniejszych dziedzin dietetyki. Indywidualne dobrane dla każdego pacjenta zalecenia muszą uwzględniać preferencje żywieniowe oraz ogólny stan zdrowia chorego – czynniki, które w trakcie leczenia onkologicznego ulegają ciągłym zmianom.
Ciąża to czas, kiedy zmienia się zapotrzebowanie organizmu na składniki odżywcze i witaminy. Stworzenie zbilansowanego jadłospisu często może nie wystarczyć dla pokrycia nowych potrzeb, a wówczas okazuje się, że nie obejdzie się bez dodatkowej suplementacji.
Do najczęstszych dolegliwości intymnych kobiet zaliczają się: swędzenie, pieczenie, suchość pochwy, nasilone upławy, intensywniejszy zapach, podrażnienie i bóle podczas stosunku. Bardzo ważną rolę w omawianym schorzeniu odgrywa flora bakteryjna organu. To bardzo wrażliwy ekosystem uzależniony od występujących w nim bakterii, produktów ich przemiany materii, poziomu estrogenu lub wartości pH. W środowisku...
W trakcie trwającej pandemii pacjenci i służby medyczne szczególnie potrzebują wyrobów medycznych oraz środków ochrony indywidualnej. O ile pierwsza kategoria jest dobrze znana wszystkim uczestnikom rynku i mówi się o niej szczególnie w kontekście nowego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, to środki ochrony indywidualnej...
Rozwój technologii i informacji coraz śmielej wkracza w kolejne obszary naszego życia. Ewoluują w związku z tym zarówno formy przekazów reklamowych oraz hasła reklamowe, jak i sposoby prowadzenia promocji. Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Niemniej jednak istotne jest to, aby wiedzieć, na jakich zasadach można prowadzić daną kampanię, tak aby przekaz nie naruszył obowiązujących...
9 lutego 2019 r. na terenie całej Unii Europejskiej zaczęły obowiązywać przepisy wynikające z tzw. dyrektywy antyfałszywkowej. Zostały one określone w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej 2011/62/UE z dnia 8 czerwca 2011 r. Co mają na celu?
Minęły już czasy, kiedy w codziennej pracy farmaceucie wystarczał sprawny, analityczny umysł, wprawna ręka w recepturze, kartka i długopis. Żyjemy w czasach rewolucji technologicznej i bez pomocy laptopa, tabletu czy smartfonu trudno wyobrazić sobie pracę w aptece. Jakich narzędzi powinien zatem używać nowoczesny farmaceuta?
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.