Temat numeru

nr 87/2021

Zarządzanie sytuacyjne w aptece, czyli jak skutecznie dostosować swój styl kierowania do potrzeb zespołu

Czy istnieje jeden, najlepszy styl przywództwa i zarządzania zespołem? Taki, który sprawdzi się w każdej okoliczności i wobec każdej osoby? Zdaje się, że nie. Paul Hersey i Kenneth Blanchard – twórcy koncepcji zarządzania sytuacyjnego – głoszą tezę, że dobry menedżer potrafi elastycznie dostosować sposób zarządzania do każdego pracownika. Przyjrzyjmy się bliżej tej koncepcji i sprawdźmy jej użyteczność...

Czytaj więcej
nr 86/2021

Szczepionka przeciw COVID‑19 – co trzeba o niej wiedzieć?

Szczepionka przeciw COVID-19 – co trzeba o niej wiedzieć?

Szczepionka przeciw COVID-19 to najgorętszy temat ostatnich miesięcy na całym świecie, a zwłaszcza w środowisku medycznym. Niespełna rok temu dowiedzieliśmy się o pierwszym potwierdzonym przypadku zakażenia koronawirusem w kraju, natomiast aktualnie kilkadziesiąt tysięcy osób jest już zaszczepionych. Niemniej do dzisiaj szczepionka budzi wiele wątpliwości i kontrowersji wśród pacjentów. Farmaceuci...

Czytaj więcej
nr 85/2021

10 praktyk zwiększających rentowność apteki

10 praktyk zwiększających rentowność apteki

Ostatnie lata i zmiany, które wielokrotnie w znacznym stopniu diametralnie zmieniały liczne obszary funkcjonowania aptek i całego rynku farmaceutycznego, sprawiły, że efektywne zarządzanie apteką stanowi wielkie wyzwanie.

Czytaj więcej
nr 83/2020

Content marketing, czyli dozwolona forma promocji apteki

Content marketing, czyli dozwolona forma promocji apteki

Radcy prawni i notariusze oraz branże alkoholowa, tytoniowa i farmaceutyczna to zawody i sektory, które nie mogą bezpośrednio promować swoich usług. Mówi się, że jeśli czegoś nie można znaleźć w wyszukiwarce Google, to nie istnieje. Co zatem zrobić, jeżeli prowadzimy biznes w jednej z wykluczających możliwość reklamy dziedzin? Jak wykorzystać content marketing do wzmocnienia wizerunku marki? W jaki...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 82/2020

Osiem strategii efektywnego działania apteki w czasach pandemii

Osiem strategii efektywnego działania apteki w czasach pandemii

Pandemia koronawirusa wystawiła na próbę wiele aptek. Stała się jednocześnie poligonem do sprawdzenia się w nowych warunkach i radzenia sobie przez cały zespół apteczny w niespotykanych dotąd sytuacjach. Które z dobrych praktyk aptecznych okazały się najskuteczniejsze?

 

 

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 81/2020

Wizerunek apteki w sytuacji zwolnień pracowników

Wizerunek apteki w sytuacji zwolnień pracowników

Pozornie zwolnienie pracownika nie jest spójne z budowaniem wizerunku dobrego pracodawcy. Mimo to odpowiednie przygotowanie i przeprowadzenie procesu wypowiedzenia umowy może w istotny sposób wpłynąć na to, że apteka postrzegana jest jako wiarygodne i pożądane miejsce pracy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 79/2020

Zatrzymać najlepszych, czyli o rynku pracownika w branży farmaceutycznej

Zatrzymać najlepszych, czyli o rynku pracownika w branży farmaceutycznej

W ciągu ostatnich pięciu lat bezrobocie w Polsce spadło z 9,9% w styczniu 2014 r. do 3,3% odnotowanych we wrześniu 2019 r. (za: Europejski Urząd Statystyczny). To bez wątpienia dobry trend zarówno z punktu widzenia rozwoju naszej gospodarki, jak i indywidualnej jakości życia. Zmiana ta ma jednak swoje konsekwencje dla pracodawców. Coraz większe możliwości zatrudnienia oznaczają wzrost oczekiwań potencjalnych...

Czytaj więcej

Następna
strona

Nastęna stron

Przejdź do

Partnerzy

Reklama