Ostatnie lata i zmiany, które wielokrotnie w znacznym stopniu diametralnie zmieniały liczne obszary funkcjonowania aptek i całego rynku farmaceutycznego, sprawiły, że efektywne zarządzanie apteką stanowi wielkie wyzwanie.

10 praktyk zwiększających rentowność apteki

Pomijając konieczność ciągłego aktualizowania wiedzy, zmiany wewnętrznych procedur i modyfikacje procesów mających miejsce tak w samej aptece, jak i w relacjach z pacjentami lub dostawcami, konieczne jest ciągłe zwracanie uwagi na to, na ile biznes jest rentowny. Bez tego bowiem nawet najbardziej atrakcyjna dla pacjenta apteka, w której pracują najbardziej rzetelni farmaceuci, nie ma szans utrzymania się na rynku.

W niniejszym artykule omówię więc zagadnienie rentowności. Obszar ten w ostatnich miesiącach nabrał bowiem – chciałoby się rzec po raz kolejny – kluczowego znaczenia. Co więcej, duża konkurencja na lokalnym rynku skłania do ciągłego poruszania tego tematu w codziennej praktyce. W jaki sposób zwiększać rentowność? Poniżej znajduje się przegląd dziesięciu kluczowych praktyk, które warto podjąć, aby móc się rozwijać w sytuacji dużej konkurencji na lokalnym rynku.

1. Jasno sprecyzowana strategia pozycjonowania apteki na rynku

Chcąc wiedzieć na bazie czego wypracowywać rentowność, należy spojrzeć na placówkę w dłuższej perspektywie czasowej. Znaczna część właścicieli aptek, borykając się z dużą liczbą wyzwań organizacyjnych lub finansowych, obawia się i nie podejmuje tworzenia planów dla swojego biznesu. Działają tu i teraz, nie koncentrując uwagi na określonym kierunku rozwoju w kilkuletniej perspektywie. Częściowo wynika to zapewne z obaw o to, że kolejne zmiany w Prawie farmaceutycznym wymuszą na nich zmianę. W innych przypadkach wynika to niestety również z braku kompetencji do planowania strategicznego swojego biznesu. Tymczasem ukierunkowany i realizowany konsekwentnie plan odróżnia bardzo często te apteki, które z powodzeniem utrzymują się na rynku, od tych, które są sprzedawane lub kończą swoją działalność.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Zarządzanie sytuacyjne w aptece, czyli jak skutecznie dostosować swój styl kierowania do potrzeb zespołu

Czy istnieje jeden, najlepszy styl przywództwa i zarządzania zespołem? Taki, który sprawdzi się w każdej okoliczności i wobec każdej osoby? Zdaje się, że nie. Paul Hersey i Kenneth Blanchard – twórcy koncepcji zarządzania sytuacyjnego – głoszą tezę, że dobry menedżer potrafi elastycznie dostosować sposób zarządzania do każdego pracownika. Przyjrzyjmy się bliżej tej koncepcji i sprawdźmy jej użyteczność w zarządzaniu zespołem aptecznym.

Czytaj więcej

Szczepionka przeciw COVID‑19 – co trzeba o niej wiedzieć?

Szczepionka przeciw COVID-19 – co trzeba o niej wiedzieć?

Szczepionka przeciw COVID-19 to najgorętszy temat ostatnich miesięcy na całym świecie, a zwłaszcza w środowisku medycznym. Niespełna rok temu dowiedzieliśmy się o pierwszym potwierdzonym przypadku zakażenia koronawirusem w kraju, natomiast aktualnie kilkadziesiąt tysięcy osób jest już zaszczepionych. Niemniej do dzisiaj szczepionka budzi wiele wątpliwości i kontrowersji wśród pacjentów. Farmaceuci powinni być zawsze zaznajomieni z najnowszymi doniesieniami na jej temat, ponieważ tylko rzetelna i jasno przekazana wiedza pozwoli uspokoić pacjenta i nakłonić do zaczepienia się jeszcze niezdecydowanych.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.