Radcy prawni i notariusze oraz branże alkoholowa, tytoniowa i farmaceutyczna to zawody i sektory, które nie mogą bezpośrednio promować swoich usług. Mówi się, że jeśli czegoś nie można znaleźć w wyszukiwarce Google, to nie istnieje. Co zatem zrobić, jeżeli prowadzimy biznes w jednej z wykluczających możliwość reklamy dziedzin? Jak wykorzystać content marketing do wzmocnienia wizerunku marki? W jaki sposób legalnie przyciągnąć potencjalnych odbiorców i wyprzedzić konkurencję?

Marketing treści a obostrzenia — nie reklamuj, informuj

Ustawa Prawo farmaceutyczne zakazuje reklamowania aptek oraz punktów aptecznych. Na jej mocy dozwolone jest jedynie informowanie o ich adresie i godzinach otwarcia. Naczelna Izba Aptekarska podtrzymała swoje stanowisko w 2018 r. i kategorycznie zakazała promocji, a za złamanie tego postanowienia ustanowiła konsekwencje prawne oraz finansowe. Dodatkowo apteki internetowe nie mogą wykorzystywać reklam AdWords, Facebook Ads, banerów zewnętrznych, programów lojalnościowych i marketingu szeptanego. Co zatem zrobić, żeby wyróżnić się na tle innych aptek i nie łamać przy tym prawa?

Content marketing — odpowiedź na reklamowe restrykcje

Content marketing, inaczej marketing treści, to strategia zakładająca regularne tworzenie i dystrybucję ciekawych materiałów, które przyciągną odbiorcę, odpowiedzą na jego pytania i w efekcie nakłonią go do podjęcia działań. Wiedzę można przekazywać przy pomocy artykułów poradnikowych i eksperckich, e-booków i biuletynów branżowych, infografik, wideo czy newslettera. Odpowiednio dobrana do czytelników forma przekazu nie tylko skutecznie przyciągnie ich do naszej marki, ale też zachęci do zakupu i zapewni późniejszą lojalność. Na co zwrócić uwagę przy wyborze tej strategii? Przede wszystkim na jakość, regularność i wiarygodność. Należy pamiętać, że dobry marketing treści nie istnieje bez odpowiedniej strategii. Warto sprecyzować cele, które chcemy osiągnąć, określić grupy odbiorców do komunikacji oraz wybrać kanały dystrybucji, wspierające ich rozpowszechnieniu.

Apteka a marketing treści — dlaczego warto?

Content marketing jest legalną formą promocji, mającą na celu edukowanie odbiorcy i dostarczenie mu wyczerpujących informacji. Apteka decydująca się na takie rozwiązanie tworzy swego rodzaju bazę wiedzy i zaufane miejsce, do którego można sięgnąć w przypadku wątpliwości. Należy pamiętać, że „tradycyjny marketing mówi do ludzi. Content marketing z nimi rozmawia”1. Ta właśnie różnica powinna stanowić podstawę do dalszych działań i wykorzystywania dozwolonej formy reklamy w farmacji. Co zalicza się do korzyści płynących z marketingu treści w aptece? (rysunek 1).

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty nr 82/2020

Osiem strategii efektywnego działania apteki w czasach pandemii

BIKA_82_6.jpg

Pandemia koronawirusa wystawiła na próbę wiele aptek. Stała się jednocześnie poligonem do sprawdzenia się w nowych warunkach i radzenia sobie przez cały zespół apteczny w niespotykanych dotąd sytuacjach. Które z dobrych praktyk aptecznych okazały się najskuteczniejsze?

 

 

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 81/2020

Wizerunek apteki w sytuacji zwolnień pracowników

BIKA_81_3.jpg

Pozornie zwolnienie pracownika nie jest spójne z budowaniem wizerunku dobrego pracodawcy. Mimo to odpowiednie przygotowanie i przeprowadzenie procesu wypowiedzenia umowy może w istotny sposób wpłynąć na to, że apteka postrzegana jest jako wiarygodne i pożądane miejsce pracy.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 79/2020

Zatrzymać najlepszych, czyli o rynku pracownika w branży farmaceutycznej

BIKA_79_3.jpg

W ciągu ostatnich pięciu lat bezrobocie w Polsce spadło z 9,9% w styczniu 2014 r. do 3,3% odnotowanych we wrześniu 2019 r. (za: Europejski Urząd Statystyczny). To bez wątpienia dobry trend zarówno z punktu widzenia rozwoju naszej gospodarki, jak i indywidualnej jakości życia. Zmiana ta ma jednak swoje konsekwencje dla pracodawców. Coraz większe możliwości zatrudnienia oznaczają wzrost oczekiwań potencjalnych pracowników dotyczących wynagrodzenia, warunków pracy oraz benefitów.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama