Z praktyki apteki

BIKA_75_27.jpg

Zasoby apteki: kapitał ludzki

Do kapitału apteki można zaliczyć różne rodzaje zasobów, jak aktywa, procesy, środki stałe, świadczone usługi, asortyment w magazynie, ale również jej pracownicy przez wielu nazywani najcenniejszym zasobem w firmie. Warto więc wiedzieć, jak efektywnie uwalniać kapitał ludzki w aptece z korzyścią dla zdrowia pacjentów i efektywności pracowników.

BIKA_74_32.jpg

Zioła w aptece: sok z brzozy jako tradycyjny preparat wzmacniający

Rynek suplementów diety w Polsce wciąż zwiększa wartość. Szacuje się, że do 2020 r. może osiągnąć nawet 5 mld zł. W obliczu ogromnego (i nieustannie rosnącego) popytu na suplementy diety warto zaopatrzyć aptekę w surowce pochodzenia naturalnego, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem oraz zaufaniem pacjentów. Jednym z nich jest sok z brzozy, nazywany niegdyś oskołą. Jakie są jego skład chemiczny i wartości odżywcze? W przypadku jakich schorzeń warto stosować go w ramach terapii wspomagającej? Jaka metoda konserwacji zapewni mu odpowiednią trwałość i jakość?

BIKA_73_34.jpg

Mystery shopping, czyli badanie jakości obsługi w aptece

Szeroko pojęty wizerunek apteki to kluczowy element, który wpływa na jej ocenę przez pacjentów. W przypadku sieci jakość obsługi utrwala w świadomości obraz całej firmy. Aby był on jak najlepszy, wprowadza się standardy obsługi, a jednym z narzędzi, pomagającym je udoskonalać i kontrolować, jest badanie mystery shopping (tajemniczy klient). Warto rozważyć wykorzystanie tej metody w swojej placówce, biorąc pod uwagę zarówno korzyści, jak i wiążące się z nią ryzyko.

BIKA_72_43.jpg

Polacy chcą leków od farmaceuty

W sejmie trwają prace nad nowelizacją ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw, w której znalazł się zapis o wysyłkowej sprzedaży leków na receptę. Ta opcja ma dotyczyć tylko osób z problemami z poruszaniem się. Środowisko zareagowało negatywnie, a jakie jest zdanie pacjentów? Stowarzyszenie Leki Tylko z Apteki opublikowało wyniki badań opinii Polaków na temat dostarczania leków do domów.

Archiwum