Z praktyki apteki

nr 86/2021

Recepturowe leki doodbytnicze

Recepturowe leki doodbytnicze

Grupa pacjentów ze schorzeniami proktologicznymi jest spora i ciągle rośnie. Dlatego też leki doodbytnicze są stale ordynowane przez lekarzy, nierzadko w postaci recepturowej. Poza działaniem miejscowym stosuje się je także w celu osiągnięcia efektów ogólnoustrojowych. Warto zatem znać cechy tej drogi podania, korzyści w porównaniu z podaniem doustnym oraz charakterystykę poszczególnych postaci leku....

Czytaj więcej
nr 86/2021

Leki generyczne a biopodobne

Leki generyczne a biopodobne

Szacuje się, że udział leków generycznych w polskim rynku farmaceutycznym wynosi nawet 80–85% i wciąż rośnie. Wszystko ze względu na fakt, że ich stosowanie wiąże się ze znacznie mniejszymi kosztami leczenia, które musi ponosić pacjent. Czy przyjmowanie leków generycznych jest bezpieczne? Jakie wymagania są im stawiane, aby można było dopuścić je do obrotu? I czy leki biopodobne również można zaliczyć...

Czytaj więcej
nr 86/2021

Płynoterapia – jaka, kiedy i w jakich przypadkach? (cz. 1)

Płynoterapia – jaka, kiedy i w jakich przypadkach? (cz. 1)

Coraz częściej w literaturze fachowej podkreśla się, że płyny infuzyjne należy traktować jak typowe środki farmakologiczne, dla których zastosowania istnieją określone wskazania, przeciwwskazania, dawkowanie oraz działania niepożądane. Skuteczna i bezpieczna płynoterapia jest uwarunkowana racjonalnym wyborem odpowiedniego produktu leczniczego, właściwym doborem optymalnego schematu dawkowania oraz...

Czytaj więcej
nr 85/2021

Dotyk, zapach, smak, czyli jak sprzedają zmysły

Dotyk, zapach, smak, czyli jak sprzedają zmysły

Współczesne apteki są pięknie wyposażone, mają nowoczesne meble, coraz częściej futurystyczne i dobrze doświetlone izby ekspedycyjne, a na półkach kolorami mienią się opakowania farmaceutyków. Wszystko to ma wymiar nie tylko estetyczny, lecz także marketingowy. Nie od dziś wiadomo, że emocje wpływają na decyzje zakupowe.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 85/2021

Jak tworzyć angażujące treści na apteczny blog?

Jak tworzyć angażujące treści na apteczny blog?

Content marketing to strategia polegająca na tworzeniu angażujących materiałów oraz ich późniejszej dystrybucji w różnych kanałach, aby spełnić określone cele i dotrzeć do wybranej grupy odbiorców.

Czytaj więcej
nr 85/2021

Finansowanie opieki farmaceutycznej ‑ możliwe scenariusze

Finansowanie opieki farmaceutycznej - możliwe scenariusze

Temat finansowania opieki farmaceutycznej powraca od czasów, gdy po raz pierwszy zaplanowano, by wprowadzić ją do aptek. Nieuzgodnienie tej kwestii jest jedną z głównych przyczyn tego, że do tej pory nie mamy w Polsce opieki farmaceutycznej. Czy w końcu znajdzie się skuteczne rozwiązanie tego problemu, które zadowoli wszystkich zainteresowanych?

Czytaj więcej
nr 85/2021

Rekonstytucja produktów leczniczych do podania pozajelitowego

Produkty parenteralne, czyli pozajelitowe, stanowią jedną z jałowych postaci leku przeznaczoną do podania do organizmu poprzez wstrzyknięcie, infuzję lub implantację. Leki są podawane drogą pozajelitową, jeśli konieczne jest szybkie uzyskanie efektu farmakologicznego oraz w przypadku pacjenta nieprzytomnego albo niewspółpracującego. Ta droga umożliwia również podawanie leków niestabilnych w środowisku...

Czytaj więcej

Następna
strona

Nastęna stron

Przejdź do

Partnerzy

Reklama