Zestawy tematyczne

Marketing i reklama w aptece

Marketing i reklama w aptece

cena: 49,00 zł netto

cena: 60,27 zł brutto

Radcy prawni i notariusze oraz branże alkoholowa, tytoniowa i farmaceutyczna to zawody i sektory, które nie mogą bezpośrednio promować swoich usług. Mówi się, że jeśli czegoś nie można znaleźć w wyszukiwarce Google, to nie istnieje. Co zatem zrobić, jeżeli prowadzimy biznes w jednej z wykluczających możliwość reklamy dziedzin? W jaki sposób legalnie przyciągnąć potencjalnych odbiorców i wyprzedzić konkurencję?

Z artykułów dowiesz się m.in.:

  • Jak wykorzystać content marketing do wzmocnienia wizerunku marki?
  • W jaki sposób legalnie przyciągnąć potencjalnych odbiorców i wyprzedzić konkurencję?
  • Czy w reklamie skierowanej do profesjonalistów można więcej?
  • Czy program lojalnościowy w aptece łamie prawo o zakazie reklam?
  • Jakie jest stanowisko sądów i inspekcji farmaceutycznej ws. reklamowania się aptek?
  • Co w aptece jest reklamą, a co informacją?
  • Jak zgodnie z prawem budować lojalność pacjentów?
Dodaj do koszyka

Zawartość zestawu

nr 57/2016

Marketing relacji, czyli jak budować lojalność pacjenta

marketing.jpg

Jeśli przyjmiemy, że cechą marketingu relacji jest dwukierunkowy dialog oraz trwała współpraca pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem (pacjentem)1, to rodzi się pytanie, jak poprowadzić tę interakcję w długim okresie. Celem niniejszego artykułu będzie wskazanie praktycznych zasad wdrożenia relacji z pacjentem w aptece. Postaramy się przenieść teoretyczne aspekty marketingu relacji na praktyczne zasady...

Czytaj więcej
nr 60/2016

Co jest reklamą a co informacją , czyli o promowaniu się aptek

Ustawa z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, nowelizująca art. 94a Prawa farmaceutycznego, wprowadziła z dniem 1 stycznia 2012 r. całkowity zakaz reklamy aptek i punktów aptecznych. Ponadto art. 94a ust. 1a Prawa farmaceutycznego wprowadził zakaz reklamy placówek obrotu pozaaptecznego i ich działalności odnoszącej...

Czytaj więcej
nr 69/2018

Co z tą reklamą?

BIKA_69_03.jpg

W każdej branży reklama odgrywa istotną rolę. Umożliwia dotarcie do klientów i pokazanie, dlaczego warto wybrać właśnie ten, a nie inny produkt czy skorzystać z danej usługi. Zagadnienie to jest bardzo skomplikowane w przypadku aptek i punktów aptecznych – objętych przecież zakazem reklamy, którym też zależy na tym, żeby przyciągnąć uwagę pacjentów. Jest to wyraźnie widoczne w kontekście interpretacji...

Czytaj więcej
nr 74/2019

Reklama prawdę ci powie?

BIKA_74_53.jpg
Z corocznych raportów Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynika, że branża farmaceutyczna jest najbardziej reklamowana w Polsce. Co czwarta reklama w radiu i telewizji dotyczy farmaceutyków. Nie zawsze jednak zawarty w nich przekaz handlowy jest etyczny. Niejednokrotnie świadomie wprowadza konsumenta w błąd.

 

Czytaj więcej
nr 80/2020

Reklama skierowana do profesjonalistów. Czy można więcej?

BIKA_80_18.jpg

Rozwój technologii i informacji wkracza coraz śmielej w kolejne obszary naszego życia. Ewoluują w związku z tym zarówno formy oraz hasła przekazów reklamowych, jak i sposoby prowadzenia akcji marketingowych. Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu, a każdy zna jej zalety. Istotne jest jednak, aby wiedzieć, na jakich zasadach można prowadzić dana działania – tak, aby przekaz reklamowy nie...

Czytaj więcej
nr 82/2020

Programy lojalnościowe w aptece a prawo (case study)

BIKA_82_26.jpg

Udział w programie lojalnościowym i działania polegające na rozpowszechnianiu przez aptekę informacji o nim są niedopuszczalne ze względu na ustawowy zakaz reklamy przewidziany w Prawie farmaceutycznym.

Czytaj więcej
nr 83/2020

Content marketing, czyli dozwolona forma promocji apteki

BIKA_83_3.jpg

Radcy prawni i notariusze oraz branże alkoholowa, tytoniowa i farmaceutyczna to zawody i sektory, które nie mogą bezpośrednio promować swoich usług. Mówi się, że jeśli czegoś nie można znaleźć w wyszukiwarce Google, to nie istnieje. Co zatem zrobić, jeżeli prowadzimy biznes w jednej z wykluczających możliwość reklamy dziedzin? Jak wykorzystać content marketing do wzmocnienia wizerunku marki? W jaki...

Czytaj więcej
nr 83/2020

Reklama apteki – stanowisko sądów i organów inspekcji farmaceutycznej

BIKA_83_23.jpg

Rozwój technologii i informacji wkracza coraz śmielej w nowe obszary naszego życia. Ewoluują zarówno formy przekazów, hasła, jak i sposoby prowadzenia kampanii reklamowych. Przedsiębiorcy detaliczni prześcigają się w walce o pacjenta, posługując się coraz bardziej wyszukanymi metodami promocji.

Czytaj więcej

Reklama