Zestawy tematyczne

Marketing i reklama w aptece

Marketing i reklama w aptece

cena: 49,00 zł netto

cena: 60,27 zł brutto

Radcy prawni i notariusze oraz branże alkoholowa, tytoniowa i farmaceutyczna to zawody i sektory, które nie mogą bezpośrednio promować swoich usług. Mówi się, że jeśli czegoś nie można znaleźć w wyszukiwarce Google, to nie istnieje. Co zatem zrobić, jeżeli prowadzimy biznes w jednej z wykluczających możliwość reklamy dziedzin? W jaki sposób legalnie przyciągnąć potencjalnych odbiorców i wyprzedzić konkurencję?

Z artykułów dowiesz się m.in.:

  • Jak wykorzystać content marketing do wzmocnienia wizerunku marki?
  • W jaki sposób legalnie przyciągnąć potencjalnych odbiorców i wyprzedzić konkurencję?
  • Czy w reklamie skierowanej do profesjonalistów można więcej?
  • Czy program lojalnościowy w aptece łamie prawo o zakazie reklam?
  • Jakie jest stanowisko sądów i inspekcji farmaceutycznej ws. reklamowania się aptek?
  • Co w aptece jest reklamą, a co informacją?
  • Jak zgodnie z prawem budować lojalność pacjentów?
Dodaj do koszyka

Zawartość zestawu

nr 57/2016

Marketing relacji, czyli jak budować lojalność pacjenta

marketing.jpg

Jeśli przyjmiemy, że cechą marketingu relacji jest dwukierunkowy dialog oraz trwała współpraca pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem (pacjentem)1, to rodzi się pytanie, jak poprowadzić tę interakcję w długim okresie. Celem niniejszego artykułu będzie wskazanie praktycznych zasad wdrożenia relacji z pacjentem w aptece. Postaramy się przenieść teoretyczne aspekty marketingu relacji na praktyczne zasady...

Czytaj więcej
nr 60/2016

Co jest reklamą a co informacją , czyli o promowaniu się aptek

Ustawa z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, nowelizująca art. 94a Prawa farmaceutycznego, wprowadziła z dniem 1 stycznia 2012 r. całkowity zakaz reklamy aptek i punktów aptecznych. Ponadto art. 94a ust. 1a Prawa farmaceutycznego wprowadził zakaz reklamy placówek obrotu pozaaptecznego i ich działalności odnoszącej...

Czytaj więcej
nr 69/2018

Co z tą reklamą?

BIKA_69_03.jpg

W każdej branży reklama odgrywa istotną rolę. Umożliwia dotarcie do klientów i pokazanie, dlaczego warto wybrać właśnie ten, a nie inny produkt czy skorzystać z danej usługi. Zagadnienie to jest bardzo skomplikowane w przypadku aptek i punktów aptecznych – objętych przecież zakazem reklamy, którym też zależy na tym, żeby przyciągnąć uwagę pacjentów. Jest to wyraźnie widoczne w kontekście interpretacji...

Czytaj więcej
nr 74/2019

Reklama prawdę ci powie?

BIKA_74_53.jpg
Z corocznych raportów Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynika, że branża farmaceutyczna jest najbardziej reklamowana w Polsce. Co czwarta reklama w radiu i telewizji dotyczy farmaceutyków. Nie zawsze jednak zawarty w nich przekaz handlowy jest etyczny. Niejednokrotnie świadomie wprowadza konsumenta w błąd.

 

Czytaj więcej
nr 80/2020

Reklama skierowana do profesjonalistów. Czy można więcej?

BIKA_80_18.jpg

Rozwój technologii i informacji wkracza coraz śmielej w kolejne obszary naszego życia. Ewoluują w związku z tym zarówno formy oraz hasła przekazów reklamowych, jak i sposoby prowadzenia akcji marketingowych. Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu, a każdy zna jej zalety. Istotne jest jednak, aby wiedzieć, na jakich zasadach można prowadzić dana działania – tak, aby przekaz reklamowy nie...

Czytaj więcej
nr 82/2020

Programy lojalnościowe w aptece a prawo (case study)

BIKA_82_26.jpg

Udział w programie lojalnościowym i działania polegające na rozpowszechnianiu przez aptekę informacji o nim są niedopuszczalne ze względu na ustawowy zakaz reklamy przewidziany w Prawie farmaceutycznym.

Czytaj więcej
nr 83/2020

Content marketing, czyli dozwolona forma promocji apteki

BIKA_83_3.jpg

Radcy prawni i notariusze oraz branże alkoholowa, tytoniowa i farmaceutyczna to zawody i sektory, które nie mogą bezpośrednio promować swoich usług. Mówi się, że jeśli czegoś nie można znaleźć w wyszukiwarce Google, to nie istnieje. Co zatem zrobić, jeżeli prowadzimy biznes w jednej z wykluczających możliwość reklamy dziedzin? Jak wykorzystać content marketing do wzmocnienia wizerunku marki? W jaki...

Czytaj więcej
nr 83/2020

Reklama apteki – stanowisko sądów i organów inspekcji farmaceutycznej

BIKA_83_23.jpg

Rozwój technologii i informacji wkracza coraz śmielej w nowe obszary naszego życia. Ewoluują zarówno formy przekazów, hasła, jak i sposoby prowadzenia kampanii reklamowych. Przedsiębiorcy detaliczni prześcigają się w walce o pacjenta, posługując się coraz bardziej wyszukanymi metodami promocji.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.