Zestawy tematyczne

Skuteczna sprzedaż produktów farmaceutycznych

Skuteczna sprzedaż produktów farmaceutycznych

cena: 69,00 zł netto

cena: 84,87 zł brutto

Dobrze działająca, rentowna apteka to system naczyń połączonych: z jednej strony asortyment i polityka zakupowa, z drugiej – wartość, którą wnosi profesjonalny zespół. Efekt końcowy zależy od sposobu połączenia elementów tego systemu i zastosowanych metod wsparcia sprzedaży.

Z artykułów dowiesz się m.in.:

  • W jaki sposób budować rentowność apteki?
  • Jak wprowadzić w niej skuteczną politykę cenową?
  • Na co warto zwrócić uwagę w asortymencie apteki, zanim podejmiemy decyzje zakupowe?
  • Czy na półkach powinny się znajdować wszystkie leki z danej grupy, czy może warto postawić na wybrane preparaty?
  • Z jakich narzędzi i możliwości może zatem korzystać apteka, aby zwiększyć swoje przychody?
  • Czy warto – a jeśli tak, to w jakiej formie – otworzyć aptekę internetową?
  • Jakie są drogi rozwoju apteki?
  • Jak mówić do pacjentów językiem korzyści?
  • Jak prognozować sprzedaż w aptece?
  • Jakimi sposobami bronić ceny w procesie sprzedaży?
  • Jakie są najczęstsze błędy w sprzedaży impulsowej w aptece?
  • Co – poza ceną – liczy się w sprzedaży?
Dodaj do koszyka

Zawartość zestawu

nr 11/2010

Merchandising w aptece

Definicji merchandisingu możemy spotkać bardzo wiele, praktycznie tyle, ile jest opracowań na ten temat. Generalnie istotą merchandisingu jest efektywne wykorzystanie powierzchni ekspozycyjnej i reklamowej, obejmujących odpowiednie prezentacje produktów i tworzenie właściwego otoczenia dla wpłynięcia na decyzje zakupowe pacjentów.

Czytaj więcej
nr 57/2016

Marketing relacji, czyli jak budować lojalność pacjenta

marketing.jpg

Jeśli przyjmiemy, że cechą marketingu relacji jest dwukierunkowy dialog oraz trwała współpraca pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem (pacjentem)1, to rodzi się pytanie, jak poprowadzić tę interakcję w długim okresie. Celem niniejszego artykułu będzie wskazanie praktycznych zasad wdrożenia relacji z pacjentem w aptece. Postaramy się przenieść teoretyczne aspekty marketingu relacji na praktyczne zasady...

Czytaj więcej
nr 59/2016

Co poza ceną?

BIKA_59_34.jpg

Poszukując najbliższej apteki, pacjent najczęściej ma do wyboru kilka placówek. O tym, którą z nich wybierze, decyduje kilka czynników. Nie zawsze najważniejsza jest cena oferowanych produktów. Oto dziesięć propozycji, jak wyróżnić swoją aptekę na tle konkurencji.

Czytaj więcej
nr 62/2017

Prognozowanie sprzedaży w aptece

BIKA_62_36.jpg

Prognozowanie sprzedaży to jeden z najtrudniejszych obszarów zarządzania apteką, a rynek farmaceutyczny z całą nieprzewidywalnością zachowań potencjalnych pacjentów, ale także ciągłymi zmianami przepisów, zasad realizacji recept, sprawozdawczości i list refundacyjnych stanowi duże wyzwanie.

Czytaj więcej
nr 63/2017

Żeby pacjent wrócił

Pisanie o tym, że polskim aptekom coraz trudniej jest zabiegać o lojalnego pacjenta, byłoby oczywistym truizmem. Mimo to, obserwując rynek, wyraźnie widzimy, że przyjęcie odpowiednich strategii w tym zakresie może przynieść bardzo dobre rezultaty, nawet w obliczu wielu ograniczeń prawnych i w otoczeniu bardzo prężnie działającej konkurencji.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 63/2017

Apteka w e‑commerce

BIKA_63_04.jpg

W dobie ostrej konkurencji cenowej i walki o pacjenta apteki poszukują nowych dróg rozwoju, a jedną z nich jest wykorzystanie internetu. Z jakich narzędzi i możliwości może zatem korzystać apteka, aby zwiększyć swoje przychody? Czy warto – a jeśli tak, to w jakiej formie – otworzyć aptekę internetową? Jakie są inne drogi rozwoju? I co zrobić, aby przypadkiem nie złamać zakazu reklamy aptek?

Czytaj więcej
nr 63/2017

Analiza potrzeb pacjentów kluczem do dobrej obsługi

kierownik_apteki.jpg

Kluczowa przy analizie potrzeb pacjentów jest umiejętność zadawania pytań. Wywiad z pacjentem to nie tylko podstawa skutecznej rekomendacji. To również jeden ze sposobów zwiększania skuteczności sprzedażowej.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 64/2017

Tajemniczy pacjent w aptece

bika_64_tajemniczy pacjent.jpg

Jedną z najważniejszych płaszczyzn zarządzania zespołem pracowników jest ocena pracy. Ocenianie to długotrwały proces ukazujący zachowanie pracowników w określonych sytuacjach, a także ich stosunek do stawianych przed nimi zadań, przełożonych, firmy i współpracowników. W jaki sposób dokonać oceny pracy pracowników, aby była ona obiektywna i rzetelna?

Czytaj więcej
nr 65/2017

7 najczęstszych błędów sprzedaży impulsowej w aptece

BIKA_65_41.jpg

Sprzedaż impulsowa rozwijana jest w większości aptek od dłuższego czasu. Początkowo sceptyczni właściciele i kierownicy od kilkunastu lat odnajdują w tej metodzie dodatkowe narzędzie zwiększania rentowności swojego biznesu. To zrozumiałe, gdyż – jak pokazują analizy rynkowe – w przypadku dobrze wdrożonej strefy impulsowej gra toczy się o 30% dodatkowej sprzedaży1.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 66/2017

Wsparcie sprzedaży w aptece: dobre praktyki

BIKA_66_37.jpg

Dobrze działająca, rentowna apteka to system naczyń połączonych: z jednej strony asortyment i polityka zakupowa, z drugiej – wartość, którą wnosi profesjonalny zespół. Efekt końcowy zależy od sposobu połączenia elementów tego systemu i zastosowanych metod wsparcia sprzedaży. Wybór jest ogromny, warto go jednak zrównoważyć, sięgając po rozwiązania z obydwu obszarów – zarówno technicznego, jak i opartego...

Czytaj więcej
nr 67/2018

Analiza asortymentu w aptece

BIKA_67_05.jpg

Dostępność leków dla pacjenta i korzystne ceny przy jednoczesnym podnoszeniu rentowności to główne wyzwania dla osób odpowiedzialnych za zaopatrzenie apteki. Polityka zakupowa nie może być dziełem przypadku. Na co warto zwrócić uwagę, zanim podejmiemy decyzje zakupowe? Czy na półkach powinny się znajdować wszystkie leki z danej grupy, czy może warto postawić na wybrane preparaty? Pytań jest wiele i...

Czytaj więcej
nr 69/2018

Apteka: między sprzedażą a etyką

BIKA_69_58.jpg

Współczesny rynek aptek jest mocno skomercjalizowany i nastawiony na osiąganie celów biznesowych. Niewielkim, samodzielnym aptekom coraz trudniej utrzymać konkurencyjne ceny, jeśli nie przystąpią do grup zakupowych. Z kolei nastawienie na zysk sprawia, że łatwo zniweczyć misję zawodu farmaceuty, którą zgodnie z Kodeksem Etyki Aptekarza jest przekazanie pacjentowi odpowiednich w jego dolegliwościach...

Czytaj więcej
nr 71/2018

Czy znasz swojego pacjenta, czyli segmentacja w praktyce

BIKA_71_03.jpg
W sytuacji kryzysowej, kiedy spada sprzedaż, właściciele aptek zastanawiają się, jak poprawić rentowność placówki. Przyglądają się wtedy rotacji magazynu, bieżącym kosztom działalności czy harmonogramowi pracy. Jednak zupełnie pomijają najważniejszy element całej układanki – pacjenta decydującego o obrocie w aptece.
Czytaj więcej
nr 77/2019

Polityka cenowa w aptece

BIKA_77_3.jpg

Budowanie odpowiedniej rentowności apteki to od wielu lat jedno z najważniejszych wyzwań dla właścicieli polskich aptek, szczególnie tych niezależnych. Istnieje wiele narzędzi, którymi można się w tej sytuacji posłużyć, a jednym z najbardziej skutecznych jest pricing, czyli efektywne zarządzanie cenami i marżowością oferowanych przez nią produktów.

Czytaj więcej
nr 79/2020

Obrona ceny w procesie sprzedaży na rynku aptecznym

BIKA_79_32.jpg

Przez wiele lat w teorii ekonomii akcentowano zasadę, że klient jest jednostką racjonalną i dokonuje zakupów, maksymalizując korzyści, czyli wybiera na rynku produkty optymalnie zaspokajające potrzeby. Potem skorygowano teorię, uznając, że jednak jest emocjonalny i tak naprawdę działa pod wpływem emocji, uwarunkowań psychologicznych i społecznych. Dlatego też akceptuje wyższe ceny, ale z konkretnego...

Czytaj więcej
nr 80/2020

Jak mówić do pacjentów językiem korzyści?

BIKA_80_29.jpg

Lojalność pacjentów wobec apteki uwarunkowana jest nie tylko ceną i jakością oferowanych produktów, ale w głównej mierze przygotowaniem i umiejętnościami społecznymi personelu. Jednym z narzędzi przydatnych w zapewnieniu profesjonalnej obsługi pacjenta jest język korzyści. Warto wiedzieć, jak można wykorzystać go w codziennej pracy za pierwszym stołem, aby efektywnie przekazywać informacje o oferowanych...

Czytaj więcej

Reklama