cena: 69,00 zł netto
cena: 84,87 zł brutto
Dobrze działająca, rentowna apteka to system naczyń połączonych: z jednej strony asortyment i polityka zakupowa, z drugiej – wartość, którą wnosi profesjonalny zespół. Efekt końcowy zależy od sposobu połączenia elementów tego systemu i zastosowanych metod wsparcia sprzedaży.
Z artykułów dowiesz się m.in.:
Definicji merchandisingu możemy spotkać bardzo wiele, praktycznie tyle, ile jest opracowań na ten temat. Generalnie istotą merchandisingu jest efektywne wykorzystanie powierzchni ekspozycyjnej i reklamowej, obejmujących odpowiednie prezentacje produktów i tworzenie właściwego otoczenia dla wpłynięcia na decyzje zakupowe pacjentów.
Jeśli przyjmiemy, że cechą marketingu relacji jest dwukierunkowy dialog oraz trwała współpraca pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem (pacjentem)1, to rodzi się pytanie, jak poprowadzić tę interakcję w długim okresie. Celem niniejszego artykułu będzie wskazanie praktycznych zasad wdrożenia relacji z pacjentem w aptece. Postaramy się przenieść teoretyczne aspekty marketingu relacji na praktyczne zasady...
Poszukując najbliższej apteki, pacjent najczęściej ma do wyboru kilka placówek. O tym, którą z nich wybierze, decyduje kilka czynników. Nie zawsze najważniejsza jest cena oferowanych produktów. Oto dziesięć propozycji, jak wyróżnić swoją aptekę na tle konkurencji.
Prognozowanie sprzedaży to jeden z najtrudniejszych obszarów zarządzania apteką, a rynek farmaceutyczny z całą nieprzewidywalnością zachowań potencjalnych pacjentów, ale także ciągłymi zmianami przepisów, zasad realizacji recept, sprawozdawczości i list refundacyjnych stanowi duże wyzwanie.
Pisanie o tym, że polskim aptekom coraz trudniej jest zabiegać o lojalnego pacjenta, byłoby oczywistym truizmem. Mimo to, obserwując rynek, wyraźnie widzimy, że przyjęcie odpowiednich strategii w tym zakresie może przynieść bardzo dobre rezultaty, nawet w obliczu wielu ograniczeń prawnych i w otoczeniu bardzo prężnie działającej konkurencji.
W dobie ostrej konkurencji cenowej i walki o pacjenta apteki poszukują nowych dróg rozwoju, a jedną z nich jest wykorzystanie internetu. Z jakich narzędzi i możliwości może zatem korzystać apteka, aby zwiększyć swoje przychody? Czy warto – a jeśli tak, to w jakiej formie – otworzyć aptekę internetową? Jakie są inne drogi rozwoju? I co zrobić, aby przypadkiem nie złamać zakazu reklamy aptek?
Kluczowa przy analizie potrzeb pacjentów jest umiejętność zadawania pytań. Wywiad z pacjentem to nie tylko podstawa skutecznej rekomendacji. To również jeden ze sposobów zwiększania skuteczności sprzedażowej.
Jedną z najważniejszych płaszczyzn zarządzania zespołem pracowników jest ocena pracy. Ocenianie to długotrwały proces ukazujący zachowanie pracowników w określonych sytuacjach, a także ich stosunek do stawianych przed nimi zadań, przełożonych, firmy i współpracowników. W jaki sposób dokonać oceny pracy pracowników, aby była ona obiektywna i rzetelna?
Sprzedaż impulsowa rozwijana jest w większości aptek od dłuższego czasu. Początkowo sceptyczni właściciele i kierownicy od kilkunastu lat odnajdują w tej metodzie dodatkowe narzędzie zwiększania rentowności swojego biznesu. To zrozumiałe, gdyż – jak pokazują analizy rynkowe – w przypadku dobrze wdrożonej strefy impulsowej gra toczy się o 30% dodatkowej sprzedaży1.
Dobrze działająca, rentowna apteka to system naczyń połączonych: z jednej strony asortyment i polityka zakupowa, z drugiej – wartość, którą wnosi profesjonalny zespół. Efekt końcowy zależy od sposobu połączenia elementów tego systemu i zastosowanych metod wsparcia sprzedaży. Wybór jest ogromny, warto go jednak zrównoważyć, sięgając po rozwiązania z obydwu obszarów – zarówno technicznego, jak i opartego...
Dostępność leków dla pacjenta i korzystne ceny przy jednoczesnym podnoszeniu rentowności to główne wyzwania dla osób odpowiedzialnych za zaopatrzenie apteki. Polityka zakupowa nie może być dziełem przypadku. Na co warto zwrócić uwagę, zanim podejmiemy decyzje zakupowe? Czy na półkach powinny się znajdować wszystkie leki z danej grupy, czy może warto postawić na wybrane preparaty? Pytań jest wiele i...
Współczesny rynek aptek jest mocno skomercjalizowany i nastawiony na osiąganie celów biznesowych. Niewielkim, samodzielnym aptekom coraz trudniej utrzymać konkurencyjne ceny, jeśli nie przystąpią do grup zakupowych. Z kolei nastawienie na zysk sprawia, że łatwo zniweczyć misję zawodu farmaceuty, którą zgodnie z Kodeksem Etyki Aptekarza jest przekazanie pacjentowi odpowiednich w jego dolegliwościach...
Budowanie odpowiedniej rentowności apteki to od wielu lat jedno z najważniejszych wyzwań dla właścicieli polskich aptek, szczególnie tych niezależnych. Istnieje wiele narzędzi, którymi można się w tej sytuacji posłużyć, a jednym z najbardziej skutecznych jest pricing, czyli efektywne zarządzanie cenami i marżowością oferowanych przez nią produktów.
Przez wiele lat w teorii ekonomii akcentowano zasadę, że klient jest jednostką racjonalną i dokonuje zakupów, maksymalizując korzyści, czyli wybiera na rynku produkty optymalnie zaspokajające potrzeby. Potem skorygowano teorię, uznając, że jednak jest emocjonalny i tak naprawdę działa pod wpływem emocji, uwarunkowań psychologicznych i społecznych. Dlatego też akceptuje wyższe ceny, ale z konkretnego...
Lojalność pacjentów wobec apteki uwarunkowana jest nie tylko ceną i jakością oferowanych produktów, ale w głównej mierze przygotowaniem i umiejętnościami społecznymi personelu. Jednym z narzędzi przydatnych w zapewnieniu profesjonalnej obsługi pacjenta jest język korzyści. Warto wiedzieć, jak można wykorzystać go w codziennej pracy za pierwszym stołem, aby efektywnie przekazywać informacje o oferowanych...
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.