cena: 49,00 zł netto
cena: 60,27 zł brutto
Zarządzanie zespołem aptecznym to jedno z zadań, które spoczywają na kierowniku apteki. Od tego, czy dobrze wywiąże się z tego obowiązku, zależy sukces apteki jako przedsiębiorstwa i placówki zdrowia publicznego. Warto więc poznać podstawowe mechanizmy zarządzania i krok po kroku wdrażać je w aptece.
Z artykułów dowiesz się m.in.:
Praca to nie tylko zarabianie pieniędzy, ale również miejsce realizacji własnych ambicji zawodowych, rozwoju i działalności na rzecz klientów, dzięki którym jako firmy istniejemy. Zapewne każdy pamięta swoją pierwszą, wymarzoną pracę oraz związany z nią zapał i energię – także radość z samego wyjścia do pracy i opowiadania o niej swoim bliskim. Obecnie, coraz częściej słyszy się o ciągłym uczuciu przepracowania...
Rozmowy dyscyplinujące z pracownikami są bardzo trudne dla obu stron. Kierownik pod wpływem nerwów może popełnić poważne błędy, które niosą za sobą ryzyko w postaci konsekwencji prawnych. Dla podwładnego to źródło stresu, który może doprowadzić nawet do problemów ze zdrowiem.
Konieczność oceny pracy pracowników wydaje się czymś oczywistym. Niestety, w mojej wieloletniej współpracy z właścicielami aptek nader często spotykam się z sytuacją, kiedy ten aspekt zarządzania jest przez kierowników pomijany lub realizowany niewłaściwie.
To nie wydaje się skomplikowane: ludzie powinni mieć jasno określony cel działania, do którego dążą. Z jego realizacji należy ich rozliczać i kontrolować w czasie, czy zbliżają się do niego, czy od niego oddalają. Wyznaczenie określonych celów to najprostszy sposób, aby obiektywnie weryfikować wyniki pracy ludzi. Obiektywnie, czyli sprawiedliwie i uczciwie dla pracowników oraz apteki. Dopiero później...
Praca w aptece jest pracą zespołową. Grupa ludzi rzadko jest monolitem, a różnorodność poszczególnych jej członków stanowi tak naprawdę o jej sile. Różne kompetencje społeczne pracowników mogą prowadzić niekiedy do nieporozumień i konfliktów. Sztuką jest wyjść z tej trudnej sytuacji obronną ręką i przekuć nieporozumienie w coś pozytywnego.
W jaki sposób informować pracowników o błędach, żeby zmotywować ich do poprawy? Dawanie feedbacku, czyli informacji zwrotnej, wpisuje się nieodzownie w trudną sferę skutecznego zarządzania personelem i pozwala w sposób konstruktywny rozmawiać o negatywnych zachowaniach.
Każdy farmaceuta, obejmując stanowisko kierownika apteki, ma pewne wyobrażenie o tym, jakim menedżerem chciałby być dla swojego zespołu. Odnalezienie się w nowej roli nie jest jednak proste, bo przecież nikt nas nie uczy zarządzania grupą ludzi. Jakich błędów w obszarze zarządzania zespołem unikać? W jaki sposób przekazywać trudne decyzje? Jak budować swój autorytet w gronie niedawnych kolegów? I co...
Szkolenia są nieodłącznym elementem pracy zawodowej personelu fachowego aptek. Dostępne są w różnym formacie – jako kursy bezpośrednie, online czy też wewnętrzne, prowadzone przez kierownika apteki lub inną osobę wyznaczoną przez pracodawcę. Aptekarze podlegają ustawowemu obowiązkowi kształcenia ustawicznego, a w kolejnych okresach szkoleniowych zdobywają punkty. Zakończone, potwierdzone przez właściwą...
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.