Zestawy tematyczne

Zarządzanie personelem apteki cz. 2

Zarządzanie personelem apteki cz. 2

cena: 49,00 zł netto

cena: 60,27 zł brutto

Zarządzanie zespołem aptecznym to jedno z zadań, które spoczywają na kierowniku apteki. Od tego, czy dobrze wywiąże się z tego obowiązku, zależy sukces apteki jako przedsiębiorstwa i placówki zdrowia publicznego. Warto więc poznać podstawowe mechanizmy zarządzania i krok po kroku wdrażać je w aptece.

Z artykułów dowiesz się m.in.:

  • Jak wybrać szkolenie dla farmaceutów?
  • W jaki sposób zorganizować i przeprowadzić szkolenie wewnętrzne dla pracowników?
  • Jak skutecznie łagodzić konflikty w zespole?
  • Jak wprowadzić system motywacyjny w aptece?
  • W jaki sposób przeprowadzać rozmowy dyscyplinujące z pracownikami?
  • Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym?
  • W jaki sposób informować pracowników o błędach, żeby zmotywować ich do poprawy?
  • Dlaczego podwyżka motywuje jedynie na krótko?
Dodaj do koszyka

Zawartość zestawu

nr 41/2013

Żeby mi się chciało tak bardzo, jak mi się nie chce…, czyli jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym

Praca to nie tylko zarabianie pieniędzy, ale również miejsce realizacji własnych ambicji zawodowych, rozwoju i działalności na rzecz klientów, dzięki którym jako firmy istniejemy. Zapewne każdy pamięta swoją pierwszą, wymarzoną pracę oraz związany z nią zapał i energię – także radość z samego wyjścia do pracy i opowiadania o niej swoim bliskim. Obecnie, coraz częściej słyszy się o ciągłym uczuciu przepracowania...

Czytaj więcej
nr 57/2016

Pracownik na dywaniku

pracownik.jpg

Rozmowy dyscyplinujące z pracownikami są bardzo trudne dla obu stron. Kierownik pod wpływem nerwów może popełnić poważne błędy, które niosą za sobą ryzyko w postaci konsekwencji prawnych. Dla podwładnego to źródło stresu, który może doprowadzić nawet do problemów ze zdrowiem.

Czytaj więcej
nr 62/2017

Pracownik na piątkę: systemowe podejście do oceny pracy farmaceutów

Konieczność oceny pracy pracowników wydaje się czymś oczywistym. Niestety, w mojej wieloletniej współpracy z właścicielami aptek nader często spotykam się z sytuacją, kiedy ten aspekt zarządzania jest przez kierowników pomijany lub realizowany niewłaściwie.

Czytaj więcej
nr 67/2018

System motywacyjny w aptece

BIKA_67_40.jpg

To nie wydaje się skomplikowane: ludzie powinni mieć jasno określony cel działania, do którego dążą. Z jego realizacji należy ich rozliczać i kontrolować w czasie, czy zbliżają się do niego, czy od niego oddalają. Wyznaczenie określonych celów to najprostszy sposób, aby obiektywnie weryfikować wyniki pracy ludzi. Obiektywnie, czyli sprawiedliwie i uczciwie dla pracowników oraz apteki. Dopiero później...

Czytaj więcej
nr 68/2018

Konflikt ze zmianami organizacyjnymi w tle

Praca w aptece jest pracą zespołową. Grupa ludzi rzadko jest monolitem, a różnorodność poszczególnych jej członków stanowi tak naprawdę o jej sile. Różne kompetencje społeczne pracowników mogą prowadzić niekiedy do nieporozumień i konfliktów. Sztuką jest wyjść z tej trudnej sytuacji obronną ręką i przekuć nieporozumienie w coś pozytywnego.

Czytaj więcej
nr 70/2018

Farmaceuta na ciągłym szkoleniu

BIKA_70_27.jpg
Rozwój zawodowy, oparty o nieustanne dokształcanie się i aktualizację wiedzy z zakresu najnowszych osiągnięć nauk farmaceutycznych oraz szkolenia ciągłe, jest obowiązkiem farmaceutów zatrudnionych w aptekach ogólnodostępnych, szpitalnych, przyzakładowych lub w hurtowniach farmaceutycznych. Wynika to z art. 89e ustawy Prawo farmaceutyczne.
Czytaj więcej
nr 72/2018

Sztuka dawania feedbacku

BIKA_72_37.jpg

W jaki sposób informować pracowników o błędach, żeby zmotywować ich do poprawy? Dawanie feedbacku, czyli informacji zwrotnej, wpisuje się nieodzownie w trudną sferę skutecznego zarządzania personelem i pozwala w sposób konstruktywny rozmawiać o negatywnych zachowaniach.

Czytaj więcej
nr 76/2019

Podwyżka motywuje na krótko

BIKA_76_9.jpg

Każdy farmaceuta, obejmując stanowisko kierownika apteki, ma pewne wyobrażenie o tym, jakim menedżerem chciałby być dla swojego zespołu. Odnalezienie się w nowej roli nie jest jednak proste, bo przecież nikt nas nie uczy zarządzania grupą ludzi. Jakich błędów w obszarze zarządzania zespołem unikać? W jaki sposób przekazywać trudne decyzje? Jak budować swój autorytet w gronie niedawnych kolegów? I co...

Czytaj więcej
nr 77/2019

Szkolenie wewnętrzne pracowników

BIKA_77_29.jpg

Szkolenia są nieodłącznym elementem pracy zawodowej personelu fachowego aptek. Dostępne są w różnym formacie – jako kursy bezpośrednie, online czy też wewnętrzne, prowadzone przez kierownika apteki lub inną osobę wyznaczoną przez pracodawcę. Aptekarze podlegają ustawowemu obowiązkowi kształcenia ustawicznego, a w kolejnych okresach szkoleniowych zdobywają punkty. Zakończone, potwierdzone przez właściwą...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.